درباره نویسنده

احسان خواجوی

احسان خواجوی

مشاور اجرایی دیجیتال مارکتینگ و بنیانگذار آکادمی دیجیتال مارکتینگ گرشا | 09128593599

مطالب مشابه

14 ديدگاه

  1. 8

    مهدی

    درود بر شما
    بنده با بخش هایی از این نوشتار شما را نمی پذیرم.
    نخست اینکه هردو فروشگاهی که نام بردید مشتریان ناراضی بسیاری دارند که نشان دهنده شکست هر دوی آنها در بحث مهم مشتری مداری ست. با یک چرخی در تارکده(اینترنت) به خوبی می توان دریافت که هر دو شرکت چه مسیری را در پیش گرفته اند و تنها به کسب سود بیشتر از هر راه درست و نادرستی می پردازند.
    دوم اینکه آنچه سبب بزرگ شدن هردوی آنها شده سرمایه است. شما به هرکسی چنین سرمایه های کلانی را بدهید می توانید بزرگ شود اگر درست رفتار کند.
    سوم اینکه در تمام دنیا بر رقابت تاکید دارند و فضای بدون رقابت در هر بخشی فسادآور است. اینکه شما می فرمایید چون این دو شرکت بزرگ هستند پس کسی وارد نشود و بگذارد تنها فروش مجازی کشور دست همین دو شرکت باشد سخن درستی نیست، چراکه سبب فساد میشود. آیا شما می توانید پیش بینی نمایید که این دو شرکت تا سالها همچنان پایدار خواهند ماند ؟ ما بسیاری شرکت ها و کارخانه های بزرگ در دنیا داریم و داشتیم که یک شبه برشکست گشته اند به هر دلیلی و نمونه هایی هم بوده که یک کسب و کار کوچک با اندیشه درست توانسته بزرگ شود و شرکت های بزرگ را به چالش بکشد. پس کوشش کنیم رقابت و فضای پاک ایجاد نماییم و روش های کسب و کار پاک و درست را آموزش دهیم نه تشویق به تک روی .
    چهارم را بی پرده میگویم، اینکه هر انسانی در هر کسب و کاری که دارد ، پولی بیشتر از آنچه که حقش است دریافت نماید، نام کارش دزدی و کلاهبرداری میشود و پولش ناپاک. بسیاری موارد شاهدیم در این شرکت های بزرگ که کالایی به قیمت بسیار بالاتر از همه جا فروخته میشود و این کار بسیار زشت است و بنده برای کسانی که نادانسته و دانسته کاری میکنند که چنین رویه هایی در کسب و کارهای ما فزون گردد بسیار افسوس میخورم. برای همین است که آرامش از این جامعه رخت بر بسته چون بسیاری از چیزهای انسانی رخت بربسته..
    باسپاس

    پاسخ
  2. 7

    مهدی

    باسلام و تشکر از مطلب خوب تون
    به نظر بنده سایت هایی مثل ماشین نو و پلاک ۳ مثال های خوبی نبودند
    ماشین نو در زمینه ی لوازم خودرو خیلی عقب هست و در زمینه ی لوازم خودرو سایت های بهتری در حال کار هستند

    پاسخ
    1. 7.1
      احسان خواجوی

      احسان خواجوی

      سلام به شما
      خوشحالم که از مقاله راضی بودید.
      ممنون که با صراحت انتقاد کردید.فروشگاه های اینترنتی که در این مقاله معرفی شد صرفاً مثالهایی برای فروشگاه های تخصصی بوده و به معنی تایید عملکردشون نبوده.

      پاسخ
  3. 6

    احسان

    در ایران ، تجربه نشون داده مدیران ایرانی از صفر به قله میرسن و بعد در سراشیبی و سقوط . نمونه هاش بسیاره و لازم نیست زیاد چرخید .
    دیجی کالا از قله گذشته و سیاستهای و تغییرات جدید فقط باید به بسته بودن اقتصاد و کم اطلاعی مشتریان امیدوار باشه که اونم همیشگی نیست .

    پاسخ
  4. 5

    محسن

    قیمت ها رو توی دیجی کالا چک کنید اختلاف قیمت هاشون خیلی زیاده دیجی کالا گران فروشی میکنه من یک کفش رو با اختلاف ۲۸۰ هزار تومان از یه فروشگاه دیگه خریدم بیشتر قیمت ها توی دیجی کالا بالا هست

    پاسخ
    1. 5.1
      احسان خواجوی

      احسان خواجوی

      سلام
      بله برخی قیمت ها در دیجی کالا بالاتر از عرف بازاره که شاید به علت هزینه های بالای دیجی کالا و نیاز به افزایش حاشیه سود باشه

      پاسخ
  5. 4

    امیر

    سلام
    اگه بخوایم یه نمونه از سایتای تولید محتوای موفق که آدم رو تو سایت نگه میداره نام ببریم، همین سایت آراتیسه. موفق باشین

    پاسخ
    1. 4.1
      احسان خواجوی

      احسان خواجوی

      درود بر شما دوست عزیزم و ممنون بابت لطفی که به آراتیس داری

      پاسخ
  6. 3

    علی احمدی

    من تجربه خرید زیاد از هر دوسایت رو دارن و به نظرم دیجی کالا خیلی بهتر عمل میکنه و قابل اعتماد تر است.
    تجربه من در مورد دیجی کالا اینکه که همیشه کالای اصل و با گارانتی فرستاده البته ممکنه که یک مقدار کمی از بازار گرونتر باشه اما اونجا که شما هزینه رفت و برگشت رو ندارین وقتتون تو مسیر تلف نمیشه و مهمتر اینکه موقع خرید ارامش دارین و نمیخواین با بعضی فروشندهای گاه بی اطلاع سروکله بزنین به نظر من ارزشش رو داره.
    در مقابل اما بامیلو رو من به هیچ وجه توصیه نمیکنم.چون در واقع خودش انبارداری نمیکنه و کالا مال خودش نیست.بنابراین فرشنده ها ی مختلف که باهاش قرارداد دادرن هرنوع کالایی رو میتونن بفروشن.اون فرشنده ها اعتبار بامیلو براشون هیچ اهمیتی نداره و تنها سود خودش رو میبینه.اینه که در خیلی مواقع شما کالای بدون کیفیت دریافت میکنین.
    پاسخ دهی بامیلو اصلا خوب نیست و هنوز تا ایده ال شدن راه زیادی دارن مصاف بر اینکه باید مدت ها معطل بشید.
    بسته بندی کالا در مقابل دیجی کالا اصلا خوب نیست و کاملا اونها رو بیکیفیت و ساده بسته بندی میکنن و حس منفی به خریدار القا میکنه.
    با میلو در مورد گارلنای خیلی بد عمل میکنه مون شما با یک فروشگاه یکپارچه با دراند و اعتبار بالا روبرو نیستید بلکه با چندین فروشنده خرد مواجه این که تمام تلاششون رو میکنن تا کالاشون بهشون برگردونده نشه و در این البته راه تمام سعیشون اینه که مشکل دستگاه رو به گردن خریدار بندازن.
    تجربه ی بدی که من با بامیلو داشتم اینکه با وجود خرابی دستگاه و اعلام اون به تیم پشتیباتی در همون روز اول متاسفانه با همون رفتار ناخوشایندی که در اغلب مغازه ها رو برو میشین مواحه شدم .و اعلام شد دستگاه مشکل نداشته و حتما شما ضربه وارد کرده باشین حال اینکه دستگاه شکستگی نداشت و مشکل نرم افزاری بود که از روز اول وجود داشت و اونها نپذیرفتن.
    اوج فاجعه در مورد بامیلو زمانیه که شما چند تاکالا رو با هم سفارش داده باشین در این صورت کافیه یکی از فروشنده ها بدقولی کنه اونوقت شما باید تا ابد صبر کنید که همه کالاها جور بشه تا اونها رو با هم براتون ارسال کنند که این در خیلی مواقع اصلا خوشایند نیست و ممکنه شما بخواین اون رو هدیه بدین در این صورت زمان مناسب برای هدیه دادن اون خواهد گذشت. مشابه همین موصوعبود این منجر به نرسیدن کادوی تولد برای هنسر من با وجود گدشت بیش از ۸ روز در تهران شد.
    نتیجه گیری:لطفا به خودتون و ارامش تون کمی لطف کنید و سراغ بامیلو برای خرید نرید.

    پاسخ
    1. 3.1
      احسان خواجوی

      احسان خواجوی

      جناب احمدی از اینکه تجربه خودتون رو با کاربرا در میون گذاشتید خیلی ممنونم.
      بله بسیاری از دوستان هم تجربه و نظری مشابه شما داشتن و متاسفانه بامیلو با تبلیغات و سروصدایی که داشت انتظارات رو خیلی بالا برد اما در حد این انتظارات عمل نکرد

      پاسخ
  7. 2

    بیتا

    با سلام
    متاسفانه هرجا که خواستم ۵ ستاره به مطالب شما بدهم، تعداد ستاره ها درست نشد و ۵ امتیاز مورد نظر من ارسال نشد. وگرنه از مطالب ارائه شده لذت بردم.

    پاسخ
    1. 2.1
      احسان خواجوی

      احسان خواجوی

      سلام به شما.
      همین که به من لطف داشتید و نظرتون رو ارسال کردید از چندین رای پنج ستاره ارزشمندتره.
      ممنونم از شما دوست عزیز.
      پیروز باشید.

      پاسخ
  8. 1

    رضا

    با سلام و وقت بخیر. از سایت خوبتون هر هفته بازدید می کنم و مطالبش میخونم.مطالب مفیدی دارید.
    امکانش هست که یک مطلب در مورد سایت های ترجمه ( دارالترجمه های ان لاین) و آینده ی اونها یک مطلب داشته باشید؟
    با تشکر

    پاسخ
    1. 1.1
      احسان خواجوی

      احسان خواجوی

      سلام رضاجان.
      ممنونم از نظر خوبت و خوشحالم که مطالب برای شما مفیده.
      در مورد سایتهای ترجمه هم حتما.البته به علت کمبود وقت،مطالب زیادی در اولویت انتشار هست اما انشالله با بررسی دقیق تر سایتهای ترجمه، سوژه مورد نظر رو انتخاب،نگارش و منتشر می کنم.

      پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آراتیس می‌باشد.