به جز کافه بازار و پیش از راه اندازی مارکت مایک، مارکتهای دیگری مثل کندو و پلازا در ایران فعالیت می کردند اما مایکت با وجودی که نسبت به این مارکتها بسیار دیرتر راه اندازی شد اما توانست خود را در رتبه دوم مارکتهای ایرانی بعد از کافه بازار قرار دهد. مایکت، در زمان راه اندازی خود با چندین کمپین تبلیغات کلیکی هدفمند و حرفه ای توانست مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند به طوریکه پس از مدتی تمام تبلیغات خود را متوقف کرده بود چرا که اعتماد کاربران اندروید و توسعه دهندگان را به خوبی جذب کرد.

در این مدت، مایکت کمپینهای خلاقانه ای نظیر ” اپ مهربانی ” در ماه مبارک رمضان نیز برگزار کرد که نشان می دهد این مارکت ایرانی توسط مدیرانی خوش فکر و حرفه ای اداره می شود. اما جدیدترین کمپین این سایت، به تازگی با نام ” هفت در هفت ” رونمایی شده که آن را نیز می توان از جمله کمپینهای خلاقانه بازاریابی به شمار آورد.

در ادامه قصد دارم این کمپین را برای شما بررسی و تحلیل کنم.

  • بنر کمپین بسیار حرفه ای طراحی شده است.اسلایدهای کم، رنگ بندی مناسب، گرافیک خوانا، منظم و جذاب از ویژگیهای ظاهری آن است. متن هر اسلاید کوتاه بوده و قسمتهای مهم آن نیز هایلایلت شده که خوانش و تاکید روی مطلب را ساده تر می کند.همچنین در اسلاید آخر نیز مایکت، جایگاه و برتری خود را با شعاری مناسب به بیننده القا می کند.

بنر تبلیغاتی مایکت

  • صفحه فرود کمپین بدون نقص و ایراد است! در این صفحه هیچ گزینه اضافی به چشم نمی خورد.در ابتدا با چند اسلاید گرافیکی جذاب ( رنگ آبی صفحه فرود با رنگ بنر همخوانی دارد ) از شما استقبال و دلایلی به شما ارائه می شود تا مایکت را دانلود کنید! در واقع همین اسلایدهای ابتدایی هدف اصلی کمپین را بیان می کند : افزایش تعداد کاربران مایکت.
  • در بخش دوم لندینگ پیج، به طور مختصر و مفید تمام اطلاعات مربوط به کمپین و نحوه شرکت در آن ارائه شده است.
  • بخش بعدی نیز آرشیوی از اپلیکیشنهایی که در این کمپین به رایگان عرضه شده اند معرفی شده که قطعاً می تواند انگیزه زیادی در بازدیدکننده ها ایجاد کند تا مایکت را دانلود و نصب نمایند.

مایکت - نبضی‌نو

  • در انتها نیز مایکت قصد دارد دو مخاطب خود یعنی کاربران اندروید و توسعه دهندگان اندروید را جذب نماید؛ اشتراک خبرنامه و درخواست شرکت کردن توسعه دهنده ها در کمپین راهکار مایکت برای جذب این افراد می باشد.

مایکت-نبضی‌نو

  • موضوع کمپین به گونه ای انتخاب شده که مورد توجه و نیاز کاربران اندرویدی می باشد.تمایل استفاده از اپلیکیشن های فروشی به صورت رایگان یکی از بهترین و جذابترین خدماتیست که یک مارکت می تواند به کاربران خود ارائه دهد! ( کافه بازار این خدمت را به شکلی متفاوت نسبت به مایکت ارائه می دهد ).لذا همواره سعی کنید آنچه که کاربرانتان به آن نیاز دارند به آنها ارائه دهید نه آنچه که شما تصور می کنید برای کاربران مناسب است!

برای مشاهده این صفحه فرود از روشهای زیر استفاده کنید:

ورود به صفحه فرود : کلیک کنید

مشاهده تصویر کامل صفحه فرود : کلیک کنید