دیجی کالا پیش از تابستان 93 رقیبی جدی در داخل ایران نداشت.به تنهایی یکه تازی می کرد و با آرامش در حال گسترش منوی محصولات خود بود.سرانجام در تیر 93 بامیلو با جنجال رسانه ای و بمباران تبلیغاتی مستقیماً رقابت با دیجیکالا را در دستور کار خود قرار داد؛ رقابتی که حرارتش تا امروز پابرجاست. در حال حاضر بامیلو از نظر تنوع محصولات در وضعیت بسیار بهتری قرار دارد اما دیجی کالا از نظر میزان فروش، محبوبیت، جایگاه برند، بازدیدهای روزانه، خدمات مشتریان و … دارای مزیت رقابتی قابل توجهی می باشد. این مطلب، مقایسه دیجی کالا و بامیلو  ؛ این دو رقیب خرده فروشی آنلاین را ارائه  خواهم کرد.

1-آمارهای بازدید

  دیجی کالا بامیلو
رتبه الکسا در ایران 5  50
تعداد لینک به سایت(سایتهایی که به این دو فروشگاه لینک داده اند )  12204  3661
متوسط صفحاتی که توسط بازدیدکننده ها مشاهده می شود  7  5
متوسط زمانی که هر بازدیدکننده در سایت صرف می کند  10 دقیقه  4:30 دقیقه
بازدیدهای واقعی ( عدم استفاده از پاپ آپ )  بله خیر

2-اپلیکیشن

  دیجی کالا بامیلو
تعداد دانلود  بیش از یک میلیون   بیش از 50 هزار
تعداد رای   27547  1722

3-استراتژی موفقیت

دیجی کالا  بامیلو
استراتژی بمباران تبلیغاتی خیر بله
تنوع بالای کالا به تدریج به تنوع افزوده می شود بله
 ارائه تخفیفهای زیاد برای جذب مشتری خیر بله
توجه به کیفیت خدمات پس از فروش بله خیر
مدت صرف شده برای رسیدن به جایگاه فعلی 8 سال 19 ماه
 جایگاه برند در بخش خرده فروشی آنلاین اول دوم

 

4-آمارهای مقایسه ای

الف ) سایت similarweb

توسط سایت سیمیلار وب می توان آمارهای بازدید سایتهای مختلف را مشاهده کرد.البته این آمارهای ارائه شده صحیح و دقیق نیست و تخمینی با ضریب خطای نسبتاً زیادی دارد.اما با توجه به اینکه این ضریب خطا برای همه نتایج یکسان است فرض می کنیم مقایسه دیجی کالا و بامیلو در مورد آمارهای این سایت قابل استناد می باشد.

مقایسه دیجی کالا و بامیلو

ب ) آمارهای google trends 

گوگل ترندز، میزان جست و جوی واژه های مختلف در گوگل را در سالهای مختلف نشان می دهد.در تصویر زیر، نمودار قرمز، تعداد دفعاتی که کاربران اینترنت در گوگل عبارت ” دیجی کالا ” را در سالهای مختلف جست و جو کردند نشان می دهد. نمودار آبی رنگ هم برای بامیلو می باشد.

از سال 2009،جست و جوی نام دیجی کالا در گوگل با شیب کم آغاز شد.میزان جست و جو ها از دو سال بعد در سال 2011 به تدریج بیشتر شد که از سال 2013 این جست و جوها با شیب زیادی شدت گرفت.

بامیلو از سال 2015 به هنگام آغاز به کار خود،وارد جست و جوهای کاربران شد. این جست و جوها به نسبت زمان آغاز به کار دیجی کالا،شیب بیشتری دارد ( مشابه جست و جوی نام دیجی کالا در سال 2012 )

مقایسه دیجی کالا و بامیلو

اگر شما از این دو سایت خرید داشته اید تجربه خرید خود را در بخش نظرات اعلام کنید تا بتوانیم مقایسه دیجی کالا و بامیلو را با نظرات و تجریبات شما کامل نماییم.