آذر ۱۹, ۱۳۹۵

درباره نویسنده

احسان خواجوی

احسان خواجوی

کارشناس دیجیتال مارکتینگ و تحلیلگر کسب و کارهای اینترنتی

مطالب مشابه

8 ديدگاه

  1. 5

    احسان

    من تا حالا بیش از ۱۰ بار از دیجیکالا خرید داشته‌م که همه‌شون خیلی خوب و سریع و بدون مشکل ارسال و دریافت شده‌ن. غیر از یه دفعه که پیک اشتباهی میخواست پول بگیره درصورتی که پرداخت اینترنتی انجام شده بود، که با یه تماس سریع رفع شد. و البته یه بار هم پیک زودتر از زمان تعیین شده اومده بود، دوساعت بعد تماس گرفتن که الان هستید بفرستیم؟ بودم و فرستادن!
    اما خرید آخرم که لباس بود به مشکل برخورد، یعنی سایزش اونطور که میخواستم نبود. علت اصلی اینه که اطلاعات لازم توی سایت کامل نیست. این مشکل برای همه سایتهای فروش آنلاین پوشاک هست (من با پشتیبانی سایتها صحبت نکردم، شاید قبل از خرید راهنمیایی بکنن) در واقع همه چی لباس فقط سایز و جنس و رنگ نیست! تازه سایز هم با اینکه مثلا از خود فروشنده گرفته شده باید همیشه یکسان باشه نه اینکه سایز M یه جا حدودش اعشاری باشه یه جا چیز دیگه‌ای باشه. علااوه بر این‌ها، اینکه ضخامت پارچه چقدر و چجوریه، اینکه لباس (مخصوصا ورزشی) برای چه لایه‌ای طراحی شده (base, outerwear) و اینکه fit ش چجوریه (slim, relax, loose) خیلی مهمه، مخصوصا اگه فقط یه عکس ازش تو سایت باشه و تن مدل نباشه. برای مقایسه هم که شده میتونید سایت Saucony رو ببینید که چقدر خوب توضیحات داده و size chart دقیق و باثباتی داره.
    تماس گرفتم برای مرجوع کردن، جمعه بود، گفتن مشکلی نیست و فردا پس بفرستید. فردا تماس گرفتم که دقیقا به چه آدرسی بفرستم؟ گفتن خودمون میاییم میبریم. نهایتا بعد از یه هفته پول رو پس دادن. همه افراد پشتیبانی هم خیلی مودب و خوش برخورد بودن. اتفاقا آخری عذرخواهی کرد که تجربه ناموفقی داشتید! یکی هم تماس گرفت درباره نحوه برخورد همین افراد سوال میکرد. از این نظر فکر نمیکنم هیچ برندی به پای دیجی‌کالا برسه.

    اخیرا یه خرید هم از بامیلو داشتم که فقط بخاطر همین تخفیفهاش بود.خرید ۸۵ هزارتومن کتاب که با اعمال همه تخفیفها شد ۵۰ هزار. کتابهایی که با یه سر انقلاب رفتن میشد خرید رو یک هفته بعد فرستادن، تازه زمانش رو اعلام نکرده بودن و من نبودم و دوباره دو روز بعد فرستادن. ساعت ۱۲ پیامک فرستاده که ساعت ۲ ارسال میکنیم و اگر زمان دیگه‌ای میخواید عدد ۱ رو بفرستید. اگه مثل من تو این دو ساعت گوشی رو چک نکنید باید بازهم بیشتر منتظر ارسال سفارشتون بشید. همین اطلاع‌رسانی پیامکی رو هم باید از قبل موقع ثبت سفارش میگفتن که اینجوریه تا حواس خریدار بیشتر جمع بشه.

    پاسخ
    1. 5.1
      احسان خواجوی

      احسان خواجوی

      احسان جان توضیحاتت خیلی کامل بود.
      ممنونم ازت.اطلاعات خوبی از تجربه خریدت از هر دو سایت در میون گذاشتی

      پاسخ
  2. 4

    احمد

    سلام
    من از هر دو سایت خرید داشتم
    دیجی کالا از نظر سرعت ارسال خیلی عالیه در بعضی موارد قیمت اجناس بالاتر از قیمت معموله ولی در مورد گارانتی و ضمانت و بازگشت کالا خیلی خوب عمل میکنه و محصولات برند رو میفروشه با بسته بندی فوق العاده و فعلاً تنوع کالاهاش نسبت به بامیلو کمتره
    بامیلو هم گستردگی محصولاتش خیلی بیشتره با قیمت های معمول و کم و تخفیف های زیاد و بعضاً غیر عادی ولی تو سرعت ارسال و بسته بندیش خیلی با دیجی کالا فاصله داره و همینطور از نظر گارانتی و ضمانت.
    در کل هر دو این سایت ها خوب هستن و امیدوارم به کارشون ادامه بدن و گسترش بدن

    پاسخ
  3. 3

    بهزاد

    با سلام مجدد
    خواستم نظرم رو راجع به خرید از دو شرکت ارسال کنم تا شاید کمکی کرده باشم به هموطنان عزیزم

    من از هر دو شرکت زیاد خرید کردم اما نحوه ی پیگیری و خدمات پس از فروش بامیلو خیلی بهتر بود
    برای مثال:
    از بامیلو یه گوشی خریدم که همراهش یه قاب رایگان ارسال میشد اما تو سفارشم این قاب همراه گوشی ارسال نشده بود، با تماسی که داشتم بدون هیچگونه سوالی، قاب گوشی ( که از نظر ارزشی حدود ۱۰۰ تومن قیمت داشت )، ارسال شد

    در صورتی که دیجی کالا تقریبا ۴۰ روز هست که منو برای شکستن درب یک قوری معطل کرده و به هیچ عنوان پاسخگو نیستن
    حداقل ۱۰ بار تماس گرفتم و ۵ بار ایمیل ارسال کردم و اونا هم ۶ بار پیام ” مشتری گرامی…..، به سفارش شما پیگیری میشود…” رو ارسال کردن، با این وجود اما هربار یه جواب عجیب میدن و کارشناساشون از هم بی خبرن !!!
    اینجاست که وقتی شرکتی برند میشه کم کم خودشو گم میکنه و این مشکلات بوجود میاد
    من به شخصه هیچ وقت از دیجی کالا خرید نمیکنم به شما هم توصیه میکنم در خرید هاتون دقت کنین تا دچار مشکل نشین

    پاسخ
    1. 3.1
      احسان خواجوی

      احسان خواجوی

      سلام به شما
      ممنون از اینکه تجربه خودت رو به اشتراک گذاشتی. برای من جالب بود که تقریبا اولین نفری هستید که از خدمات بامیلو راضی هستید و بر عکس، از دیجی کالا ناراضی! امیدوارم دوستان دیگه هم نظر بدن که مقایسه ای داشته باشیم از خدمات مشتریان این دو سایت

      پاسخ
  4. 2

    مهدی

    سلام خدمت شما آقای خواجوی و تشکر
    من از دیجیکالا زیاد خرید داشتم ولی از بامیلو تجربه خریدی نداشتم. و از دیجی نسبتا راضی هستم.
    بامیلو یک مزیت خوبی که داره: کارشناسای خیلی خوبی هستن که همیشه آنلاین هستن

    پاسخ
  5. 1

    بهزاد

    سلام
    مطلبتون خوب بود اما توقع تحلیل وسیع تری رو داشتم.
    من مشابه این تحلیل رو ( حتی با وسعت بیشتر ) برای افزایش اطلاعات، بررسی جامعه و همچنین ورود صحیح به بازار تقریبا ۱ سالی هست که دارم انجام میدم…
    امیدوارم تو تحلیل های بعدیتون دیدگاه های مدیریتی رو هم وارد کنین…
    مطالب تخصصی باید بیان ساده و کاربردی داشته باشند، چیزی که متاسفانه تو ایران اصلا وجود نداره و این مطلب حتی تو بهترین مراکز علمی کشور هم دیده میشه…

    پاسخ
    1. 1.1
      احسان خواجوی

      احسان خواجوی

      سلام به شما
      از اظهار نظر خوب و مفیدتون تشکر می کنم.
      هدف این مطلب تحلیل نبود و صرفاً بیان آمارهای مقایسه ای بود و قصد داشتم با جزییات بیشتری این دو سایت رو در کنار هم قرار بدم.البته فرمایش شما کاملا به جاست و انشالله در آینده تحلیل رقایت این دو فروشگاه منتشر میشه.اگر شما تحلیلی در این زمینه دارید خوشحال میشم مطالعه کنم و در سایت قرار بدم.
      در مورد جمله آخر شما، موافق هستم و سعی دارم در آراتیس، در حد توان و دانشم این ضعف رو پوشش بدم.
      سپاس از بیان نکات.
      پیروز باشید.

      پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این وبسایت متعلق به آراتیس می باشد. اما از انتشار محتوا با ذکر منبع استقبال می شود!

GET IT NOW
500% MORE SUBSCRIBERS
EFFICIENCY
BOOST YOUR SALES
CREATIVITY
INSPIRE YOUR VISITORS
BE UNIQUE
CREATE UNIQUE POPUPS
Do you want massive traffic?
Dignissim enim porta aliquam nisi pellentesque. Pulvinar rhoncus magnis turpis sit odio pid pulvinar mattis integer aliquam!
  • Goblinus globalus fantumo tubus dia montes
  • Scelerisque cursus dignissim lopatico vutario
  • Montes vutario lacus quis preambul den lacus
  • Leftomato denitro oculus softam lorum quis
  • Spiratio dodenus christmas gulleria tix digit
  • Dualo fitemus lacus quis preambul pat turtulis
* we never share your e-mail with third parties.
SUBSCRIBE TO OUR NEWSLETTER
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vZW1iZWQvajhsU2NITzJtTTAiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
All rights reserved © Company Name, 2014
با تشکر، احسان خواجوی
ایمیل شما با موفقیت ثبت شد. لطفا به اینباکس خود مراجعه کرده و عضویت خود را تایید نمایید.
دانلود سریع مقاله ها در ایمیل
دانلود 161 نکته موفقیت در کسب و کار اینترنتی
عضویت در خبرنامه و دریافت مقالات جدید در ایمیل
ایمیل شما با موفقیت ثبت شد. به زودی ایمیلهای آراتیس را دریافت خواهید کرد
با تشکر، احسان خواجوی