مدل درآمدزایی اپلیکیشن ها از جمله مباحثیست که خلاقیت و تنوع کمی در آن مشاهده می کنیم. گرچه مدل درآمدزایی اپلیکیشن ها در در نوع خرید اپلیکیشن و پرداخت درون برنامه ای از همه رایج تر و گاهاً پرسودده تر می باشد اما در این مقاله قصد دارم مدلهای درآمدزایی بیشتری را معرفی کنم.

با بررسی اپلیکیشن موفق هدهد به عنوان پیام رسان و ضد تبلیغ، قصد دارم انواع مدلهای درآمدزایی را که برای این اپلیکیشن قابل استفاده است بیان کنم.

البته در حال حاضر تمام خدمات این اپلیکیشن رایگان است و درآمدزایی ندارد. اما احتمال می دهم یکی از این موارد جز مدل درآمدزایی اپلیکیشن هدهد باشد( برای آگاهی از دلایل انتشار رایگان اپلیکیشن، مقاله چرا اپلیکیشن اندرویدمان را رایگان منتشر کنیم؟ را مطالعه کنید).

پیش آنکه وارد این بحث شویم مروری می کنم بر ماهیت این اپلیکیشن که توانسته جوایز و افتخارات زیر را به دست بیاورد:

? نامزد جایزه برترین اپ ارتباطی در iwmf 94
? کاندیدای برترین اپ سال 94 در کافه بازار
? اپ منتخب دبیران کافه بازار
? منتخب خلاقانه ترین اپ های سال 94 در بازار
? اپ برتر ارتباطی در سایت AppReview
? برترین اپ سال 94 در سایت CafeDevelopers
? ایده برتر استارتاپی در برنامه تلویزیونی 626
? اپ منتخب در VCCUP شریف 94
? اپ تحسین شده سایت های برتر فناوری

این اپلیکیشن در مقایسه با سایر اپلیکیشن های مشابه ایرانی و غیر ایرانی امکانات و قابلیتهای بسیار زیاد و پیشرفته ای داشته و استفاده از آن برای کاربر مطلوب و جذاب است.

مدل درآمدزایی اپلیکیشن هدهد - 1 مدل درآمدزایی اپلیکیشن هدهد - 3

هدهد سعی کرده خود را در حد یک اپلیکیشن تمام عیار در حوزه پیام رسانی تبدیل کند تا بتواند جایگزین کاملی برای بخش ارسال و مدیریت پیامک ها را در تلفنهای همراه باشد.

طبق گفته ” امیرحسین قاسمی ” بنیانگذار هدهد، این اپلیکیشن تا کنون 130 هزار نصف فعال و 50 هزار کاربر فعال روزانه را به دست آورده است.

(برای نقد و بررسی بیشتر در مورد عملکرد اپلیکیشن هدهد، به صفحه دانلود اپ در بازار مراجعه نمایید)

حال زمان آن رسیده تا کلیه مدلهای درآمدزایی این اپلیکیشن را معرفی نمایم. اما شاید مطالعه مقاله ” مدلهای کسب درآمد با اپلیکیشن موبایل ” که در دی 94 منتشر کرده ام برای شما حذاب و آموزنده باشد.

مدل درآمدزایی اپلیکیشن هدهد

.

1-خدمات ویژه

گرچه در حال حاضر کلیه خدمات هدهد کامل و رایگان است اما می تواند خدماتی نوآورانه را ارائه دهد که استفاده از آنها به پرداخت درون برنامه ای نیاز داشته باشد؛ به عنوان یک مثال فی البداهه، امکان ارسال محدود پیامک با شماره ای ناشناس!

.

2-پیامکهای تبلیغاتی

اپلیکیشن هدهد سیستم قوی ضد تبلیغ دارد اما می تواند هوشمندانه برای مخاطبان خود پیامک تبلیغاتی شرکتها ارسال کند. مثلاً کد تخفیف خرید از دیجی کالا برای کاربران هدهد. بدین ترتیب نه کاربران اذیت می شوند نه به برند هدهد لطمه ای وارد می گردد.

.

3-همکاری با اپراتورهای تلفن همراه

هدهد می تواند خدماتی را به ایرانسل، همراه اول و رایتل ارائه دهد که به نوعی نام و خدمات این سه برند در اپ هدهد استفاده شود. مثلاً بخش اخبار  جشنواره های ایرانسل به طور مجزا در بخشی از اپلیکیشن اطلاع رسانی گردد.

.

4-فروش اپلیکیشن

بعید می رسد این مدل برای این اپلیکیشن انتخاب شده باشد اما قطعاً اپلیکیشنهایی در این حوزه مورد توجه اپراتورهای تلفن همراه قرار می گیرند و حاضرند برای خرید این اپلیکیشن رقم های قابل توجهی را پرداخت کنند.

.

قطعاً می توان مدلهای دیگر و خلاقانه تری برای درآمدزایی اپلیکیشن هدهد در نظر گرفت اما به نظر من، این چهار مدل به خصوص سه مدل اول، شانس بیشتری برای این موضوع دارند.

البته ممکن است از مدل ترکیبی نیز استفاده کرده و چند مدل درآمدزایی را اجرا نماید.

دانلود از کافه بازار

امیدوارم این مقاله هم مانند سایر مطالب نبضی‌نو، مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

———–آپدیت در 2 فروردین 96———-

در آپدیت جدید اپلیکیشن هدهد، هیچ کدام از گزینه های ارائه شده به عنوان مدل درآمدزایی این اپ اجرا نشد! تیم هدهد ایده ای خلاقانه و کارآمدی را برای کسب درآمد از پلتفرم خود انتخاب کردند.

در بخش “تخم مرغ شانسی” هدهد، مواردی اضافه شده که در زمره تبلیغات محسوب شده و هر کدام از آنها یک پتانسیل عالی برای کسب درآمد این اپلیکیشن می باشد؛ مواردی از قبیل:

  • معرفی اپلیکیشن ها به همراه لینک دانلود
  • نمایش تصاویر متحرک گیف ( گیف های تبلیغاتی )
  • معرفی بازی های موبایلی
  • بخش دانستنی ها که می تواند یک پیام تبلیغاتی باشد

مدل درآمدزایی اپلیکیشن هدهد