احسان خواجوی : استارتاپ کوتا چه خدمتی ارائه می ده؟

پرسام فتوحی: ما چنتا دانشجوی خسته ایم که حال نداریم مقاله علمی بخونیم. خب چیکار میشه کرد؟

اون مقاله تصویری باشه؟

موضوع اون مقاله با یه عنصر جذاب قاطی شه؟

اون زبون پیچیده و سنگینش یکم آسون بشه؟

اگه بگیم میشه مفهوم چنتا مقاله ی سخت علمی رو تو قالب یه انیمیشن با یه زبون ساده بیان کرد چی؟

ما میخوایم تو سریع ترین زمان ممکن یه مفهوم علمی-تخصصی رو از طریق یه انیمیشن بامزه یاد بگیریم.شما چطور؟

طرح ما در زمینه ی ساده سازی مفاهیم علمی موجود در مقالات و کتاب ها هست با بهره گیری از تصویر سازی ، انیمیش و روایت داستانی به طوریکه در چند دقیقه خلاصه ای از یک مطلب پیچیده در چشم بیننده مرور میشه.

مزیت این محتوا میتونه صرفه جویی در زمان به دلیل درک راحت تر مفاهیم پیچیده و همچنین استفاده از حافظه تصویری برای به خاطر سپاری بهتر مطالب و خوشایند کردن فضای آموزش آکادمیک هست به این صورت که اساتید میتونن در تدریس خودشون از این محتوا به عنوان یک وسیله ی کمک آموزشی استفاده کنن.البته این طرح در مرحله ی اولیه هست و احتیاج به کامل شدن داره.

احسان خواجوی : راهکار شما برای درک مفهوم مقالات علمی و تخصصی جهت تبدیل به محتوای بصری چیه؟

پرسام فتوحی: مقالات و مباحث علمی و آموزشی به طرز کاملا بی رحمانه ای زیاد و البته تخصصی هستند.در وهله اول سعی داریم تا با ساده سازی مطالب مورد تخصص اعضای تیم شروع کنیم که این امر به لطف اعضای متعدد تیم و همینطور گستره متفاوت اعضا از نظر رشته تحصیلی و تخصص از قبیل مکانیک، عمران، کامپیوتر، کارآفرینی و… منابع و زمینه های مختلفی رو در اختیار ما قرار میده.

اما قطعا کار با دو سه نفر متخصص تو دو سه زمینه پیش نمیره. هدف بلند مدت ما استفاده از خود نویسندگان مقالات علمی هست. قطعا کسی که راجع به موضوعی شروع به نوشتن مقاله میکنه اشراف کامل به اون مبحث داره بنابراین راحت تر از هر کس دیگه ای میتونه اون موضوع رو برای تیم فکر ما شرح بده تا تیم بلافاصله دست به کار بشه.

اما سوال اصلی اینه که چرا من آقای نویسنده که ماه ها یا حتی سال ها وقت ارزشمندمو صرف تحقیق و پژوهش و نوشتن مقاله کردم باید مقاله خودم رو در اختیار شما قرار بدم ؟

پاسخ ما به این سوال بسته به میزان محبوبیت “کوتا” متغیره. خب قطعا اگه به سطحی از محبوبیت برسیم که مورد پذیرش جوامع علمی و دانشجویی قرار بگیریم، باعث افتخاره هر محققیه که مقالش از طریق ما مطرح بشه. اما تا اون زمان راه درازی در پیش داریم و تا اونموقع هدف ما جذب محققین و نویسنده ها از طریق پرداخت پورسانت صورت میگیره.

احسان خواجوی : مخاطبان اصلی کوتا چه کسانی هستن؟

پرسام فتوحی: دانشجویان – اساتید – محققین- نویسندگان کتب و مقالات علمی

احسان خواجوی : نمونه مشابه ایرانی یا خارجی دارید؟

پرسام فتوحی: این قبیل محتوا بصورت پراکنده در رسانه ها یافت میشود،اما عدم وجود سایتی مرجع و تخصصی در این زمینه ایده مارا تبدیل به ایده ای منحصر به فرد کرده.

احسان خواجوی : تیم خودتون رو معرفی کنید.

پرسام فتوحی: شهاب اعظمی- محمد حسین آقانبی- محسن فرجی- پرسام فتوحی- صبا محمدی- علی حاجی میر- کسری هاشمی

احسان خواجوی : حضور در رویداد فرآفرین چه کمکی به شما و ایده کوتا کرده؟

پرسام فتوحی: همه تیم ها 3 روز فرصت داشتند تا روی ایدشون کار کنن و اون رو پرورش بدن. ما هم همینطور. اما فرق ما با بقیه تیم ها این بود که ما تا ساعت 10 روز سوم مشخص نبود دقیقا روی چه ایده ای میخوایم کار کنیم. تو این مدت بارها ایده رو تغییر دادیم اما به بن بست خوردیم. تا اینکه جرقه کوتا در ذهنمون زده شد، اما فرصتمون خیلی کم بود.

ساعت 5 عصر باید ایده رو برای سرمایه گذارها ارائه میکردیم. عزممون رو جزم کردیم و کارمون رو  استارت زدیم. با اینکه هنوز برای پرورش ایدمون به کمک احتیاج داشتیم نگران نبودیم، فرآفرین تیم مجربی در اختیارمون قرار داده بود که اکثر منتور ها تا آخرین لحظات کنارمون بودن و راهنمایی میکردن.

احسان خواجوی : برنامه شما برای آینده کوتا چیه؟

پرسام فتوحی: برنامه ما برای آینده مشخصه. اون هم گسترش بازار هدف ماست. بطوری که تمام اقشار جامعه از قبیل دانش آموزان، کنکوری و حتی عامه مردم که به یادگیری علاقه دارن.

احسان خواجوی : فکر می کنید نسخه آزمایشی وبسایت کوتا در چه زمانی در دسترس مخاطبان قرار می گیره؟

پرسام فتوحی: پیش بینی میکنم تا اواسط تابستان 97 اولین نمونه های انیمیشن های کوتا روس سایت قرار بگیره.

احسان خواجوی : علاقه مندان به کوتا از چه طریق می تونن با شما در ارتباط باشن؟

پرسام فتوحی: Parsam.ft@hotmail.com-09120188711