آذر ۱۴, ۱۳۹۵

درباره نویسنده

احسان خواجوی

احسان خواجوی

کارشناس دیجیتال مارکتینگ و تحلیلگر کسب و کارهای اینترنتی

مطالب مشابه

8 ديدگاه

  1. 3

    مهدی

    این گیمیفیکیشن یا بازی‌سازی چیه؟
    یه چیزی تو مایه‌های Pokemon Go هست!؟ (البته اینا رو به شوخی و برای تلطیف فضا گفتم!)

    پاسخ
    1. 3.1
      احسان خواجوی

      احسان خواجوی

      سلام مهدی.
      بازی سازی مبحث جذابی در مارکتینگ هست که هنوز در ایران باب نشده.با توجه به نوع کسب و کار و خدماتی که ارائه میده مشتریان رو در فرآیندی بازیگونه قرار میدیم که باعث بشه مرتبا از محصولات ما خرید کنن. دلیل ارزشمندی برای تکرار خرید به مشتری می دیم و به شیوه ای مثل بازیها اون رو ترغیب می کنیم که برای رسیدن به جایزه نهایی مرتبا خرید کنه.
      این توضیح ساده gamification هست!

      پاسخ
  2. 2

    میثم عبدالهی

    سلام آقای مهندس خواجوی
    چقدر تحلیل دقیق و خوبی بود، واقعا دست مریزاد. آموزنده و عالی بود خوشحالم که با سایت خوب شما آشنا شدم. به نظرم ارزیابی چیزی که الان داره انجام میشه یهترین روش آموزش هست و با اجازه یک پیشنهاد داشتم
    اگر ممکن هست تحلیلها و آموزش های خوبتون را به صورت فایل صوتی یا ویدئو بگذارید. من چند روز پیش یک مطلب آموزشی از یک سایتی که مشهور هم هست خریدم که ۴۰ هزار تومان از موجودی کاربری من کسر کرد اما یک دهم تحلیل شما هم ارزش علمی و آموزشی نداشت
    فقط در مورد من نیست و دوست خوبی هم که سایت شما را به من معرفی کرد هم همین تجربه را داشت
    فیلم و فایل صوتی را خیلی راحتر از متن میشه استفاده کرد و میشه همه جا گوش کرد یا دید به نظرم اصلا مهم هم نیست که ضبط حرفه ای نداشته باشد اینقدر بار علمی مطالب شما خوب هست که تاثیر خودش را بگذارد

    پاسخ
    1. 2.1
      احسان خواجوی

      احسان خواجوی

      سلام به شما جناب عبداللهی عزیز.
      سپاس از لطفتون.
      خوشحالم که شما هم به جمع کاربران راضی آراتیس اضافه شدید!
      در مورد پیشنهادتون باید عرض کنم که کاملا با این موضوع موافق هستم.انتشار به صورت پادکست و ویدئو خیلی مفیده و استقبال هم میشه اما متاسفانه به علت مشغله کاری و شخصی بسیار زیاد، فقط فرصت می کنم هفته ای یه مطلب رو به صورت متن تهیه و منتشر کنم. اما این پیشنهاد خوب شما رو یادداشت کردم که انشالله از اوایل مرداد که زمان خالی من بیشتر میشه همه مطالب (یا حداقل برخی از مطالب سایت) رو به صورت پادکست یا ویدیو در کنار فایل متنی منتشر کنم.

      پاسخ
  3. 1

    احسان

    تحلیل زیبایی ارائه دادید و از جنبه‌های مختلف به قضیه پرداختید. لطفا ادامه بدید و بدونید که با محتوای کاربردی و عمیق مثل این تحلیل، مخاطب خودتون رو پیدا میکنید.

    تجربه من از زودفود نسبتا خوشایند بوده. در مدت حدود یه سال که استفاده کردم، شاید ۱۰۰هزار تومن مجموعا تخفیف گرفته باشم که عدد قابل توجهیه. البته اکثرش به همین کمپین‌های بازاریابی برمیگرده که کدهای تخفیف میدن. به نظرم استفاده از بقیه سرویسهای زیرمجموعه‌شون مثل اسنپ و بامیلو خیلی مفید بوده. البته اخیرا ایمیل‌های تخفیف ۱۰هزار تومنی برای زودفود از فیدلیو و بیپ‌تونز دریافت کردم که نشون میده همکاری‌های گسترده‌تری انجام شده.
    از لحاظ تعداد و جذابیت، این کمپین‌ها موفق هستن به نظر من، اما مهمتر از اون افزایش کیفیته. چندبار پیش اومده که سفارشی ثبت کردم و بعد از چند دقیقه تماس گرفتن و گفتن یا رستوران تعطیله یا فلان غذا رو ندارن یا تموم شده. این نشون میده که زودفود هنوز از یه کال سنتر جلوتر نرفته.
    یه نکته درباره‌ی گیمیفیکیشن بگم. این کمپین‌ها اصولا مارکتینگ هستن همونطور که گفتید. اما گیمیفیکیشن تنها یکی از کاربردهاش در مارکتینگ هست. همین کاربرد رو هم به صرف استفاده از جذابیت بصری یا تعاملی بودن یه صفحه، نمیشه به کمپین اطلاق کرد. شاید استفاده از اعتبار داخل سایت که با هر خرید افزایش پیدا میکنه رو بشه گیمیفیکیشن در نظر گرفت.

    پ.ن. بوکمارک شدید!

    موفق باشید

    پاسخ
    1. 1.1
      احسان خواجوی

      احسان خواجوی

      سلام احسان جان
      همیشه وقتی می بینم کاربران سایت نظرات طولانی می نویسن خیلی خوشحال میشم.شما که دیگه سنگ تموم گذاشتی!
      خوشحالم از رضایتی که از این مطلب داشتید.بله خود من هم سابقا با مشکل کمبود محتوای آموزشیدیجیتال مارکتینگ که برای شرایط کشور بومی باشه مواجه بودم.همین جرقه آراتیس شد…
      از اینکه تجربه خودت رو از خدمات زودفود با ما در میون گذاشتی تشکر می کنم.خود من شخصا از زودفود استفاده نکردم هنوز!!
      همین که باید خرید کنیم تا امکان ادامه بازی رو داشته باشیم و هر چه جلوتر بریم جوایز بهتری به دست میاریم مصداق گیمیفیکیشن هست که به طور مستقیم کاربر رو در پروسه خرید حفظ می کنه. در ایران هنوز استفاده از گیمیفیکیشن رواج پیدا نکرده و کمپینهای زودفود شروع خیلی خوبی در این زمینه هست.
      پ.ن: ممنونم! البته در خبرنامه هم عضو بشید!!
      همچنین شما

      پاسخ
      1. 1.1.1

        احسان

        چیزی که من از گیمیفیکیشن فهمیدم اینه که هدفش افزایش Engagement مخاطبه. اینکه میفرمایید هرچی بیشتر بخریم بیشتر تخفیف یا جایزه میگیریم، مصداق گیمیفیکیشن هست و من بهش توجه نکرده بودم. حرفتون درسته.
        منظور من بیشتر این بود که چون هر کمپینی به هرحال یا دنبال افزایش فروشه یا تحکیم هویت برند، فکر نمیکنم هر کمپین جذابی رو بشه به علت ترغیب مشتری به خرید، گیمیفیکیشن در نظر گرفت. اما از این نظر که کمپین زودفود با دید متفاوتی دنبال افزایش فروش هست موافقم.
        این مفهوم هنوز برام گنگه، خوبه در نوشته‌های آینده بهش بپردازید.

        پاسخ
        1. 1.1.1.1
          احسان خواجوی

          احسان خواجوی

          بله افزایشEngagement شرط اصلی بازی سازی هست اما این افزایش تعامل در جهت افزایش فروش و درآمدزایی هست.یعنی ابتدا باید فرایندی طراحی بشه که کاربر با سایت تعامل مستمر و قوی داشته باشه و بعد این تعامل به سمت استفاده از خدمات کسب و کار هدایت بشه.
          مبحث گیمیفیکیشن بسیار جذابه و پیشنهاد خوبی دادید.حتما در آینده مقاله ای در این مورد می نویسم.

          پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این وبسایت متعلق به آراتیس می باشد. اما از انتشار محتوا با ذکر منبع استقبال می شود!

GET IT NOW
500% MORE SUBSCRIBERS
EFFICIENCY
BOOST YOUR SALES
CREATIVITY
INSPIRE YOUR VISITORS
BE UNIQUE
CREATE UNIQUE POPUPS
Do you want massive traffic?
Dignissim enim porta aliquam nisi pellentesque. Pulvinar rhoncus magnis turpis sit odio pid pulvinar mattis integer aliquam!
  • Goblinus globalus fantumo tubus dia montes
  • Scelerisque cursus dignissim lopatico vutario
  • Montes vutario lacus quis preambul den lacus
  • Leftomato denitro oculus softam lorum quis
  • Spiratio dodenus christmas gulleria tix digit
  • Dualo fitemus lacus quis preambul pat turtulis
* we never share your e-mail with third parties.
SUBSCRIBE TO OUR NEWSLETTER
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vZW1iZWQvajhsU2NITzJtTTAiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
All rights reserved © Company Name, 2014
با تشکر، احسان خواجوی
ایمیل شما با موفقیت ثبت شد. لطفا به اینباکس خود مراجعه کرده و عضویت خود را تایید نمایید.
دانلود سریع مقاله ها در ایمیل
دانلود 161 نکته موفقیت در کسب و کار اینترنتی
عضویت در خبرنامه و دریافت مقالات جدید در ایمیل
ایمیل شما با موفقیت ثبت شد. به زودی ایمیلهای آراتیس را دریافت خواهید کرد
با تشکر، احسان خواجوی