در اسفند 95 اولین رویداد استارتاپی فرآفرین تهران برگزار شد. این رویداد مثل سایر رویداد های کارآفرینی و استارتاپی با هدف توسعه نگرش کارآفرینی برگزار گردید.
به گفته یکی از برگزارکنندگان آن، سعی بر این بوده تا ایده های برگزیده در روز اول با دخالت دادن رای منتورها با ضریب و دقت بیشتری انتخاب شوند.

رتبه اول این رویداد را استارتاپ کوتا به دست آورد و ایده “جزوه ننویس” هم توانست رتبه سوم را کسب کند. در ادامه، مصاحبه ای با آقای محمدعلی میلانی صدر از اعضای ارشد این تیم انجام دادم که به سمع و نظر شما می رسانم:

.

استارتاپ جزوه ننویس چه خدمتی ارائه می دهد؟

همان طور که از اسم مشخص است ما به دنبال فرآیندی هستیم که طی آن نیازی به جزوه نوشتن نباشد. این امر موجب صرفه جویی در وقت، افزایش سرعت یادگیری و حفظ محیط زیست هم خواهد بود. در واقع جزوه ننویس به نوعی مارکت اپلیکیشن جزوه خواهد بود.


راهکار شما برای موفقیت این مارکت چیست؟

ما با چالش های زیادی مواجه بودیم و هستیم و این امر وقتی اتفاق می افتد که بخواهیم سنت‌شکنی کنیم. جامعه آماری دروس دانشگاهی، اساتید و دانشجوها بسیار گسترده هستند اما وقتی یک کلاس خاص با یک استاد و 40 دانشجو را در نظر می گیریم نیازهای این جامعه آماری واحد خواهد شد.

در این حالت یک اپلیکیشن شخصی سازی شده برای این افراد طراحی خواهد شد و بدین ترتیب توانستیم اساتید معتقد به شیوه سنتی تدریس را هم برای تغییر در این رویه مجاب کنیم.


اپلیکیشن استارتاپ جزوه ننویس دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟

شما با یک فروشگاه مواجهید که داخلش اپلیکیشن های اختصاصی و شخصی سازی شده توسط ما با توجه به نیاز هر درس و استاد قرار گرفته است. این فروشگاه، فروشگاهی‌ست که همیشه با دانشگاه در تعامل خواهد بود پس به طور ساده تر ما اپلیکیشن های خاصی را در یک اپلیکیشن می فروشیم یا با نظر استاد رایگان عرضه می کنیم.


خیلی از دانشجویان علاقمند به جزوه نویسی هستند و به این شکل آموزش می یابند چه فکری برای این چالش کردید؟

این سوال خیلی زیاد از من پرسیده می شود اما این موضوع به هیچ وجه یک چالش برای ما نیست. افرادی که علاقه مند به جزوه نویسی هستند در پنل سایت می توانند چزوه های خود را به شکل اپلیکیشن بسازند که این کار از طرف ما حمایت می شود ضمن آن که معمولا هنگام جزوه نوشتن و مطالعه ی جزوه یک سری از وسایل مثل ماشین حساب و ماژیک هایلایت و… استفاده می شود پس حضور این اپلیکیشن دست کم به عنوان یک یار کمکی با امکانات ویژه ی خود قطعاً کمک کننده است. این فرهنگ سازی دور از دسترس نیست…


مخاطبان اصلی جزوه ننویس چه کسانی هستند؟

دانشجویان، اساتید دانشگاه ها، علاقه مندان به آموزش آکادمیک و در چشم اندازی نه چندان دور دانش آموزان


نمونه مشابه ایرانی یا خارجی دارید؟

برخی از سایت ها مثل یونش و مکتب خونه و هم چنین مارکت های اندرویدی مثل کافه بازار یا ایران اپس و …کمی هم پوشانی با کار ما دارند اما نکته ی مهم اپلیکیشن های اختصاصی و شخصی سازی شده ماست و همکاری هایی که اساتید دانشگاه با ما خواهند کرد.

با این حال من نمی توانم بلک باکس استارتاپ جزوه ننویس را شرح دهم اما کاری که ما به شیوه اختصاصی خود انجام می دهیم مطمئن باشید که منحصر به فرد خواهد بود.


حضور در رویداد فرآفرین به شما و استارتاپ جزوه ننویس چه کمکی کرده است؟

باور دارم که اعتماد به جوانان صرفاً یک تاکتیک اقتصادی نیست بلکه تنها راهکار اقتصادی هست. در چند سال گذشته اتفاقات خوبی هم در عرصه اقتصادی افتاد. دست کم می بینید که بستری فراهم شد تا سرمایه گذاران و فناوران تعامل بیشتری داشته باشند.

این رویداد نیز چنین هدفی داشت و این خیلی هیجان انگیزبود. ایده هایی در این سطح خیلی به ندرت سریع به ذهن می رسند و اغلب شکل تکامل یافته ای از یک ایده دیگر خودتان است. من از قبل از رویداد چنین ایده ای داشتم وقتی سر کلاس دانشگاه جزوه می نوشتیم و همزمان با خودم مرور می کردم که در سال 2017 هستیم و این موضوع آزاردهنده بود.

من به شما اطمینان می دهم تغییرات در این حوزه اجتناب ناپذیر خواهد بود. با این حال امیدوار به حمایت مسئولین و سرمایه گذارها هستم ولی این امیدواری به هیچ وجه به معنی منتظر بودن نیست و با قدرت پیشروی خواهیم داشت.


برنامه شما برای آینده جزوه ننویس چیست؟

تصور می کنم که دنیایی شکل بگیرد که در آن کسی جزوه ننویسد. ما از آن دنیا آمده ایم تا به شما مژده دهیم که چقدر آن دنیا، دنیای بهتری‌ست و چقدر فاصله ی کمی با آن داریم. برنامه ی ما به ظاهر ساده است اما بالا بردن کیفیت و متقاعد کردن مخاطب ها برنامه ی همه کسب و کارها بوده و قرار نیست این قاعده را به هم بزنیم.


فکر می کنید نسخه آزمایشی اپلیکیشن جزوه ننویس در چه زمانی در دسترس مخاطبان قرار می گیرد؟

مطمئن باشید طراحی یک اپلیکیشن با مشخصات آرمانی خودمان همیشه در دسترس خواهد بود. اما هم اکنون با چالش های سرمایه گذاری، ثبت حقوقی و تیم سازی با اساتید دانشگاه و ایجاد ارتباط موثر با مسئولین دانشگاه رو به رو هستیم و قرارداد ها باید با دقت بررسی شوند.

ما خودمان مشتاق ترین افراد روی کره زمین برای شروع رسمی کار هستیم! حمایت مالی و معنوی پیشران هر عملکردی است با این حال این امر به یک دسته از پارامترها بستگی دارد که ما به لحاظ حقوقی و شرعی حق تغییر آن ها را نداریم به لحاظ حرفه ای انتخاب یک تاریخ مشخص کمی هیجان زدگی است.


علاقه مندان به استارتاپ جزوه ننویس از چه طریق می توانند با شما در ارتباط باشند؟

برای برنامه نویسی : rarekenspeckle@gmail.com

برای سایر موارد :mohamadalimilanisadr@gmail.com

09376138741