همیشه یک سوال به ذهن کاربران و وبمسترهای ایرانی خطور می کند؛ این سوال در مورد میزان درآمد سایتهای برتر ایرانی می باشد، سایتهایی که در حسابهای سرانگشتی درآمدهایی نظیر چند صد میلیون تومان در ماه دارند! با توجه به جذابیت و فراگیر بودن نیاز به دانستن میزان درآمد سایتهای ایرانی ، از این پس قصد دارم درآمد تقریبی سایتهایی را که مدل اصلی درآمدزایی آنها تبلیغات است بررسی کرده و میزان این درآمد را مطرح کنم.

اما در ابتدا این نکات مهم را مطرح می کنم:

1-در حال حاضر فقط امکان تخمین درآمد سایتهای ایرانی با مدل درآمدزایی جذب تبلیغات دیجیتالی ( اینترنتی ) وجود دارد.

2-عدد نهایی صرفاً درآمد سایت بوده که میزان هزینه های سایت اعم از حقوق پرسنل، مالیات، پشتیبانی فنی و … از آن کسر شده و میزان سود ماهانه به دست می آید.

3-عدد نهایی درآمد سایتها تقریبی می باشد و نمی توان میزان درآمد را به طور دقیق محاسبه کرد؛زیرا این سایتها گاهاً جایگاه های بیشتر و خارج از برنامه نیز اجاره و یا به مشتریان تخفیف می دهند.

4-گاهاً سایتها با مشتریان خود در شرایط خاصی توافق می کنند که در نوع نمایش تبلیغ و درآمد حاصل از آن تاثیر مستقیم می گذارد،لذا نمی توان رقم کاملا دقیق را محاسبه کرد.

در این مطلب، سایت مجله خانواده بیتوته را که تنها از راه جذب تبلیغات درآمد کسب می کند انتخاب شده است.بیتوته یکی از سایتهای پربازدید و باسابقه ایرانی با رتبه 27 در الکسای ایران می باشد.این سایت با پیج رنک 3 و 23 هزار بک لینک، یکی از سایتهای پردرآمد ایران محسوب می گردد.

تبلیغ در بیتوته معایب و مزایایی دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:

  • در این سایت تبلیغات نسبتاً زیادی وجود دارد که این کثرت بنرها،بازدهی تبلیغات را کاهش می دهد.
  • گرافیک و چیدمان سایت شلوغ است و چشم را خسته می کند.
  • بسیاری از مخاطبان این سایت ( مانند اکثر مجله های خانواده ) با تلفن همراه و از طریق سرچ گوگل وارد سایت می شوند که بیتوته نسخه ریسپانسیو نداشته و تبلیغات در نسخه موبایل و تبلت به طور مناسب و بهینه نمایش داده نمی شود.
  • در این سایتها که روزانه مطالب زیادی تولید می کنند رپورتاژ مطلب مناسب نیست.
  • مخاطب هدف خوبی در بیتوته وجود دارد،انواع دسته بندی ها و مطالب در حوزه های مختلف و امکان تبلیغ در هر دسته بندی از ویژگی های این سایت می باشد.
  • بیتوته از سایتهای معتبر بوده و تبلیغ در این سایت به اعتبار برند کمک می کند.

در حال حاضر بیتوته در 8 بخش تبلیغات می پذیرد:

بسته اول : صفحه اصلی + صفحه بازار

بسته دوم : صفحه سرگرمی

بسته سوم : صفحه اخبار

بسته چهارم : صفحه آرایش و زیبایی + صفحه دنیای مد

بسته پنجم : گردشگری+فرهنگ و هنر + علمی + کامپیوتر + مذهبی

بسته ششم : زناشویی + خانواده + آشپزی و تغذیه + کودکان و والدین

بسته هفتم : ورزش + سلامت و بهداشت + روانشناسی

بسته هشتم : نمایش در تمام صفحات

تعرفه هر کدام از این بسته ها با توجه به نوع مخاطب و تعداد بازدیدکننده ها متغیر هست. در زیر، درآمد تقریبی هر بسته و درآمد کل سایت در هر ماه نوشته شده است :

بسته اول : 17400000 تومان

بسته دوم : 7600000 تومان

بسته سوم : 6300000 تومان

بسته چهارم : 6300000 تومان

بسته پنجم : 5500000 تومان

بسته ششم : 7100000 تومان

بسته هفتم : 5350000 تومان

بسته هشتم : 6300000 تومان

مجموع : 61850000 تومان

البته این رقم  درآمد تقریبی سایت می باشد و پیش بینی می شود درآمد نهایی در این حدود شد.البته اگر هزینه های ماهانه را از 62 میلیون کسر کنیم احتمالا رقمی در حدود 30 الی 40 میلیون تومان به دست بیاید.

[quote]

با توجه به بازخوردها و نظراتی که از سوی کاربران نبضی‌نو در مورد دو مطلب مربوط به درآمد سایتهای ایرانی به دست آمده اعلام می نمایم که این دو مطلب، از اعتبار علمی برخوردار نیستند و اعداد اعلام شده بدون محاسبات دقیق و آمار واقعی درج شده اند.

لذا خواهشمندم از این مطلب، در هیچ کجا استناد نکرده و آن را صرفاً حرکتی کوچک در تشویق به تلاش نهادهای مربوطه برای شفاف سازی گردش مالی و درآمد استارتاپها(مانند کشورهای توسعه یافته) قلمداد نمایید.

[/quote]