وقتی بدانید مشتریان شما سطح درک،فهم و انتظارات بالایی داشته و به کیفیت اهمیت می دهند باید سعی کنید از صرف ارائه محصول و خدمات خودداری کرده و در همه ابعاد، کیفیت کاری خود را ارتقا دهید. یکی از این بُعدها که مستقیماً در جلب توجه مخاطب و جذب آن به عنوان کاربر/مشتری تاثیرگذار است “بازاریابی محتوا ” نام دارد.

بازاریابی محتوا  ابزاری بسیار قدرتمند در بحث بازاریابی اینترنتی بوده که می تواند به بهترین شکل، شما را از رقبایتان جدا کرده و برتریهای خدمات و محصولاتتان را به بازار و مشتری دیکته کند.

این بار به صورت موردی قصد دارم وبسایت بسیار ارزشمند ” متمم ” را به شما معرفی کرده و شیوه های تحسین برانگیز این سایت در استفاده از محتوا و بازاریابی محتوا یی را تحلیل نمایم.

متمم که به مدیریت استاد شعبانعلی اداره می شود در سالهای فعالیت خود هیچ گونه تبلیغات اینترنتی نداشته اما امروز یکی از بزرگترین، معتبرترین و پردرآمدترین سایتهای محتوامحور می باشد و این امر دلیلی جز استراتژی محتوایی غنی و حساب شده ندارد.

متمم، به شیوه های کلیشه ای نظیر فروش جایگاه تبلیغات بنری یا انتشار رپورتاژ آگهی درآمدزایی نمی کند بلکه صرفاً از راه انتشار مقالات و فروش محتوای خود توانسته کاربران بسیار زیادی را جذب نماید.

مقالات، دوره های آموزشی و محتوای دیجیتالی این سایت را در کمتر سایتهای فارسی زبان می توان یافت؛ به گونه ای که سرفصلهای دوره ها، محتوای دوره ها و استمرار در انتشار سلسله مقالات مرتبط و تکمیلی، این سایت را به صدر جدول رسانده است.

در ادامه، 20 مورد از تکنیکهایی که در وبسایت متمم جهت ترغیب کاربران به فعالیت، مطالعه بیشتر و ارتقای عضویت انجام شده را به شما معرفی می کنم.با نبضی‌نو همراه باشید…

بازاریابی محتوا در سایت متمم:

1-ارج نهادن به کاربران خود و ترغیب بازدیدکننده ها به عضویت و تشویق اعضا به خرید عضویت ویژه با نمایش اطلاعات کاربران

بازاریابی محتوایی متمم1

2-امتیازبندی کاربران و معرفی آنها برای ترغیب کاربران به فعالیت بیشتر و اثبات ارزش سیستم امتیازی سایت

بازاریابی محتوایی متمم2

3-ارائه تقویم محتوایی برای انتشار در آینده
بازاریابی محتوایی متمم3

4-ارائه حزییات آماری و عملکردی از کاربران که ترغیب به فعالیت بیشتر را در پی دارد(به همراه هویت بخشی به عضو)

بازاریابی محتوایی متمم4

5-دسترسی کاربر به نظرات خود جهت پیگیری پاسخ ها و واکنشها به آن مطلب(افزایش بحث و تبادل نظر)

بازاریابی محتوایی متمم5

6-تفکیک مطالب بر حسب کلمات تخصصی و تهسیل دسترسی به موضوعات مورد نظر کاربر

بازاریابی محتوایی متمم6

7-امکان ثبت مطلب در لیست علاقه مندیها(که برای محتوا امری جدید است) با ادبیاتی اول شخص و موثر

بازاریابی محتوایی متمم7

8-ترغیب به عضویت ویژه با ارائه دلیل این کار،حفظ سلسله مراتبط مطالعه دروس و معرفی اثربخش مطالب مرتبط و تکمیلی

Motamem-content-marketing (8)

9-دسترسی به تمام مطالب مرتبط به صورت ترتیبی و هدفمند

بازاریابی محتوایی متمم9

10-ارائه دلیل برای ارتقا به عضویت ویژه جهت مطالعه کامل مطالب

Motamem-content-marketing (10)

11-تولید محتوا به صورت متنی و پادکست با نام “رادیو متمم”

بازاریابی محتوایی متمم11

12-ایجاد ارتباط کاربر با کاربر با مطالعه آمار فعالیت کاربران و امکان رای و پاسخ دادن

Motamem-content-marketing (12)

13-تشویق برای افزایش تعامل کاربران با سایت با ارائه متن و دلیل اثربخش

Motamem-content-marketing (13)

14-هویت بخشی به سایت برای کاربران جدید جهت حفظ یکپارچگی و کیفیت محتوایی متمم با مخاطب قرار دادن کاربر

Motamem-content-marketing (14)

15-ارج نهادن به برترین نظرات انتخابی توسط کاربران

Motamem-content-marketing (15)

16-نمایش عمومی شناسنامه فعالیت کاربران(حامی متمم و ارزیاب در 1 درس) که سبب ایجاد انگیزه برای فعالیت می شود(عنوان اعضای ویژه متمم، حامی متمم نام دارد)

Motamem-content-marketing (16)

17-پیشگیری از نارضایتی های ناخواسته در خرید از سایت و ارائه توضیح جهت توجیه کاربر که سبب اعتمادسازی می شود

بازاریابی محتوایی متمم17

18-نمایش مطالب مرتبط با ذکر کلمه و موضوع کلیدی اصلی مطلبی که کاربر در حال مطالعه آن است(ویژگی های درونگرایان)بازاریابی محتوایی متمم18

19-استفاده از واژه “حمایت از متمم” برای اعتبار عضویت ویژه به منظور ایجاد حس مثبت و وفاداری به برند

بازاریابی محتوا متمم-19

20-پیامهای اختصاصی روزانه در پروفایل کاربری برای ترغیب کاربر به ورود روزانه به سایت

بازاریابی محتوا متمم-20

در انتها توصیه می کنم که ضمن ورود به سایت متمم و بررسی این تکنیکها، حتماً از مقالات ارزشمند آن نیز استفاده نمایید.